Monday, January 19, 2009

Anugerah Juara Lagu Ke-23


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semue...
semlm(ahad 18 jan 09)
aku n hn aku berpeluang tgk AJL23 secara live di Stadium Putra Bukit Jalil
ini pun hasil usaha Nad mencarikan tiket tuk aku....
dpt masuk kat aras 4...
xksh la mane pun...
janji dpt tgk live...
hehehe
time aku smpi sne
ramai gak Team Bereh dh smpi
huhuhu
tekejut gak la aku...
dh la lame giler xjumpe diorg....
hehehe
anyway...
happy giler dpt jumpe diorg semue...
yela...
Team Bereh dh mcm keluarge...
dlm kul 7.00-7.30 ptg mcm tuh
Hn, Nad n Aja masuk dlm dlu n booking kan seat tuk aku...
hehehe
aku stay kat luar dlu...
nk snap red carpet artist....
malang nyer...
penuh sesak...
aku dpt dlm 3-4 kpg jer...
pic ija opkos la aku snap...
hehehe
tuh pun mse ija kne interview dlm siaran luar Hot.fm
maklum la...
lens aku 18-55mm jer...
yg lain panjang2...
xpe la...
nnt aku mntk pic kat diorg jer...
hehehe
anyway...
ija menjadi finalis AJL23
cube menaruhkan lagu Doa Dalam Lagu
lagu ini ciptaan Ajai
lirik oleh Allahyarham Ismail Kamis
so dlm kul 8.30mlm aku gi la msuk kat level 4 tmpt hn, nad n aja...
skali aku nk masuk...
guard tuh tny aku....
"dik, dlm beg nie ade ape?" kata eventguard kat stu
aku pun selambe je la ckp "camera bang".
korg nk tau ape die ckp???
die ckp camera xleh bwk masuk...
aku dlm lemah dh...
show lagi setgh jam nk start...
aku berlari ke bwh cari Zarif...
aku cr die coz die gne tiket VIP...
so maybe xde mslh nk bwk masuk camera...
aku ingat nk srh die pgg kan je...
last2 die ckp ade xtra VIP ticket...
aku serbe salah gak....
sbb tgl kan hn sorg2 tanpa aku kat atas tuh....
tp aku masuk jer dlu...
hn aku bsg kat aku...
hehehe
yela....
aku ajak die tgk
last2 aku xlpk ngan die...
mmg la die bsg...
last skali..
aku kuar blk...
kebetulan jumpe k.zeq...
aku pas camera aku kat k.zeq...
then aku pun trus ke level 4 balik....
masuk...
n mulakan misi pencarian tempat duduk hn aku n the geng
hehehe
masuk kat pintu U5,
dkt je rupe nyer...
tmpt duduk kitorg right side stage...
sgt clear nmpk stage...
cme kecik je...
hehehe
cme pengacara je xnmpk...
diorg bwh kitorg....
then tepat kul 9.00mlm
debaran AJL23 bermula...
persembahan pembukaan music dance oleh One Nation Emcee
wow!!!!
best giler...
mmg the bomb la...
hehehe
act byk aku nk tulis...
tp xlarat la...
n bkn nyer korg xtgk kan...
hehehe
anyway
aku nk bgtau terus terang...
ape yg korg tgk kat tv xsame ngan kat stadium...
sbb lighting dlm stadium gempak giler...
tp dlm tv biase jer...
hehehe
n aku ucapkan tahniah kat Meet Uncle Husin
sape sangke indie band bleh jadi Juara Lagu...
n aku tau...
ramai aspect Faizal Tahir - Sampai Syurga dpt jadi Juara Lagu...
sbb die dh menang Persembahan n Vokal Terbaik...
huhuhu...
xpe2
sabar2...
tahun depan ade lagi AJL....
anyway...
tuh jela kot aku nk cite...
owh ade lagi...
psl persembahan gambungan penyanyi veteran dan muda...
iaitu M. Nasir, Jac, Jamal Abdillah dengan pemenang Idola Kecil
aku xingat name diorg...
sory...
k la...
4.30pg dh jam laptop...
tgu next entry k...

1 comment:

nad said...

aikk..ade gamba niii??
hahaha! tq zul..
nk pics lain jgk ek! ;)